Het inrichten van een managementsysteem voor informatiebeveiliging levert op meerdere vlakken binnen uw organisatie voordelen op:
De basisfilosofie van de ISO 27001 is het voorkomen van het optreden van beveiligingsincidenten. Elk incident, groot of klein, kost geld. Kortom, door ze te voorkomen bespaart uw bedrijf een hoop geld. En het beste van alles: de investering in de ISO 27001 is veel kleiner dan de kostenbesparing die u zult bereiken.
Snel groeiende bedrijven hebben niet de tijd om een pauze in te lassen en hun processen en procedures (opnieuw) te bepalen. Als een gevolg daarvan weten werknemers niet wat er gedaan moet worden, wanneer en door wie. Een implementatie van informatiebeveiliging helpt een dergelijke situatie op te lossen omdat het bedrijven aanmoedigt hun eigen hoofdprocessen te beschrijven. Zo stelt een implementatie van informatiebeveiliging de organisatie in staat om de verloren tijd van uw werknemers te verminderen.
U straalt vertrouwen uit naar uw klant en bouwt aan een betrouwbaar imago met een certificering. U laat immers zien dat u veilig omgaat met de informatie van uw klant.
Er zijn steeds meer wetten, regelgeving en contractuele vereisten in relatie tot informatiebeveiliging. Het goede nieuws is dat het meeste kan worden opgelost door het invoeren van de ISO 27001 – deze norm levert een perfecte methodologie om aan al deze eisen te voldoen. Zo dekt de norm een groot gedeelte van de verplichtingen die zijn benoemd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Om deze website naar behoren te laten functioneren plaatsen wij noodzakelijke cookies. Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Geef hieronder uw toestemming voor cookies die wel persoonsgegevens verwerken. Meer informatie vindt u in onze Privacy Statement.
Hiermee kunnen cookies van social medianetwerken geplaatst worden, deze netwerken kunnen u volgen en deze informatie gebruiken voor eigen doeleinden.
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.